Tuesday 14 February 2012

kami



hehe..godek2 laptop terjumpa gambar waktu tahun 1 dlu..sekarang nak masuk sem2 2nd year! so,lagi 2tahun setengah insyaAllah grad lah kami..amin! ;)  yeah,mereka adalah klazmate perempuan saya,hmm ada lagi tapi chinese students dan pelajar lelaki.. :) mula2 sem dulu kami tidak lah serapat ni,almaklumlah baru kenal kan? tapi sekarang alhamdulillah we are all together susah ke senang ke..hmm,gaduh kecik2?of coz la ada,tapi biasa la kot,kan? ;) hidup di dunia ni tak selalu berjalan smooth as we want,ada tika sepahit kopi pun ada tapi pandai2 lah kita menjaga hati kawan kita sendiri agar tidak terputus hubungan kawan yang dah dibina dan yang paling penting hubungan sesama saudara islam..insyaAllah..
Dah lama tak jumpa diorang ni so,sem yang akan bermula tak lama lagi nih,saya akan kembali ke universiti asal saya sendiri setelah 1sem mengutip pengalaman (pengalaman la sangat..haha) di universiti orang, UTM skudai atas program cross campus atau exchange students selama 1sem.nanti bukak sem mestimalu2 kan macam first time jumpa dulu,yeke?sikit la kot…konon,haha tak sabar nak jumpa dorang nih.hihi :D
ok dah! tutup topik nih… :D
.
.
.
.
.
.
.
Kami dalam kos kejuruteraan eletrik major in (control,instrument,automation).Lagi 2tahun setengah insyaAllah grad,hmmm..selepas tu nak jadi apa ya?
engineer yang berjaya? insyaAllah
pensyarah electrik yang cemerlang? hmm..insyaAllah
Tapi mak ayah memang nak sangat saya jadi pensyarah,katanya senang dapat kerja kot .ek? dan memandangkan ramai saudara yang memang dah jadi pendidik sekarang…so,giliran saya pula la ya? :Dentahlah,insyaAllah atas minat saya juga nak jadi pensyarah dulu punya dulu punya dlu..so,mulai sekarang insyaAllah akan berjuang ke arah itu..panjang lagi masa…yang penting sekarang,usaha,doa ,tawakal..insyaAllah cita-cita akan tercapai,kan? amin..
Apa2 pun,kita merancang tapi Allah lah sebaik2 perancang...Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya,kan? yang penting sekarang USAHA! yeah! insyaAllah boleh! ;)
Kawan2 BEKC! sama2 kita berusaha ya! ganbatte! hehe
Satu Impian Lebih Baik Dari Seribu Mimpi, Satu Kesedaran Lebih Baik Dari Seribu Impian, 
Satu Tindakan Lebih Baik Dari Seribu Kesedaran, Satu Matlamat Lebih Baik Dari Seribu Tindakan, 
Satu Keihklasan Lebih Baik Dari Seribu Matlamat.
Mulakanlah Walaupun Sedikit, Melencong Seinci Rugi Seribu Batu ‘
KEAZAMAN UNTUK BERJAYA
di atas kegagalan anda semalam
binalah bangunan hidupmu buat hari esok
letakkan batu-bata tujuan yang teguh, dan
sediakan puing-puing raksasa dari kejatuhanmu yang silam,
ukirkan menara-menara yang hebat, bagi
membenam lembah-lembah air mata kehampaan.
Usahalah dengan sabar, walaupun usaha anda itu perlahan.
Namun dari hari ke sehari, binaan itu akan tumbuh cemerlang.
Percayalah kepada Tuhan, dan dengan penuh keyakinan,
Bahawa anda akan berjaya dari apa yang anda usahakan. 
insyaAllah..
engineer atau pensyarah.hmm,wait n c ONE DAY! :)

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More